2010/09/18

Zlatan

Trodde väl aldrig att jag skulle skriva om Zlatan i min blogg men nu händer det.

”Måste ge medspelarna alternativ”
"Sportdirektören Andoni Zubizarreta ger nu anfallaren flera kängor i en intervju som han gjort med klubbens egen tv-kanal.

– Om man ser på fotboll som en individuell sport med individuella prestationer så är Ibrahimovics namn med på den listan, säger han och fortsätter:

– Han är en enastående fotbollsspelare men när jag sa att ”Ibra-affären” var ett fotbollsproblem så var det för att på planen spelar man inte bara med bollen, man spelar även utan den.

– Du måste ge dina lagkamrater alternativ och det finns också en hel del taktiskt arbete att göra, avslutar Zubizarreta"


ÄNTLIGEN nån som tycker som jag =) (hela artikeln hittar ni här)
Visst kan ja hålla med om att han är duktig tekniskt MEN han är inte alls så bra å fullkomligt fenomenal som alla andra verkar tycka.
I mina ögon står han mest å väntar tills han får bollen på foten å gör nån fint, ibland går d vägen men oftast inte.
Nä ta å jobba med dina lagkamrater, spring lite å ge dom alternativ istället för att köra solo.

Tack för ordet ;-)

Inga kommentarer: