2012/03/11

 Hahahaha dessa skotercrossåkare är helt klart speciella!!
Här kommer 2 exempel:

Henrik Mases: Han tävlar i Strömsund den 11 februari & tok kraschar, resultatet 6 brutna revben och en punkterad lunga!
I helgen, alltså den 10 mars, tävlar han igen!! Det som är mest anmärkningsvärt är att revbenen är läkta :-O
Han har varit nere i Stockholm på Roslagskliniken på behandling & dom uträttar fan i mej underverk där.
Han var inte helt nöjd med sin insats men va fan!! Ha man varit med om en sån olycka & ändå lyckas köra så man tar sej till LCQ så har man iaf i mina ögon kört jävligt bra!!
Som jag sa till honom: Ladda om & ta nya tag!!

Pontus Engström: Han körde som en demon i helgen!! Först kör han sina heat, 2 st i Pro Stock & 2 st i Pro Open, han tar sej till final i båda klasserna.
Vinner Pro Stock finalen trots tjuvstart, så han måste stå med avstängd motor & armarna efter sidorna & får inte starta skotern förrän starten går.
17 minuter senare kör han Pro Open finalen & blir 3:a!!
Finalerna va 15 minuter + 2 varv, alltså det är ingen lek. Jag skulle nog inte ens orka 1 varv...
Jag undrar just hur hans kropp mådde i dag när han skulle kliva ur sängen =)

Det va riktigt roligt att jobba på tävlingen, hade ju som inget ansvar den här gången utan jag behövde bara infinna mej där på morgonen & sen finnas tillhands i raceoffice. Ett ganska så soft jobb faktiskt då det flöt på riktigt bra. Det kom in 3 protester, det va allt.

Idag va jag & Nova & hämtade Ella så dom fick leka en stund på fm, sen for vi i väg till en dagiskompis till Nova på 4 års kals & sen va det dags för Bamsegympa.
Bjöd hit Bengan på midda & han hjälpte mej att få över lite musik i ajfånen =)

Just nu blåser det så jag tror taket håller på att lyfta, känns gruvensamt att gå ut me lurvtussarna men det måste ju göras :-S
Hostan vill inte riktigt ge med sej, börjar bli le nu =( men det blir väl bra d me så småning om får jag hoppas =)
Det som inte dödar, det härdar eller hur va d nu?

Inga kommentarer: