2012/07/20

Oj oj oj

Gårdagen började med lätt panik då jag upptäckte att Ragg va jätte svullen på vänster sida om munnen.
Ringde världens bästa veterinär & vi fick komma dit direkt.
Hann måla upp världens värsta scenario innan jag kom på Frösön.
Hon klämde ur en massa var ur nått böldaktigt i underläppen & skrev ut antibiotika som han ska äta i 8 dar plus att jag skull öka på cortisondosen i några dar. Redan på em hade svullnaden gått ner, hoppas att bölden försvinner helt.

Resten av dan tillbringades nere på bryggan i Sörviken liggandes på en madrass i solen. Sen på kvällen grillade vi & när barnen hade lagt sej så tog vi & bastade. Lite kallt i vattnet men super skönt med bastun :-)

6 kommentarer:

Only me sa...

Men stackare :( tur att du fick komma till vet på en gång och att medicinen hjälper!
Mys m bad och bastu :D

Virre sa...

Ja fy :-( Gammgubben. Han blir ju 13 i augusti så jag är ju medveten om att jag kanske kan bli tvungen å ta bort honom snart men ändå :-(

Only me sa...

Spelar ju ingen roll att han är en gammgobb han ska ju må bra! Så hemskt när man måste ta bort älskade familjemedlemmar :'(

Virre sa...

Ja det är sant. Han verkar dock svara bra på medicinen.

Malin ~ Lillpiga sa...

Lillgubben! Otroligt söt! Tur att det ordnade sig.

Virre sa...

Ja verkligen.