2010/05/19

2-2 igen

Igår va det första hemmamatchen, laddad till tänderna & lite till for jag till Häggenås. Visste inte om jag skulle få spela nått eftersom både jag & Tove, den andra målvakten var uttagen.
Men väl där & ombytt så fick vi laguppställningen & jag hade dragit längsta stråt den här gången =)
Kändes jätte bra på uppvärmningen, när matchen drog igång va det Myssjö som förde matchen, vi jagade mest.
Trots att dom hade många bra chanser stod det 0-0 länge men tillslut fick dom in 0-1.
Jag slängde mej, nådde inte riktigt bollen så den smet in precis bredvid stolpen. SURT!! Bröt dessutom fingrarna på vänsterhanden bakåt när jag landade men inte värre än att jag kunde fortsätta. Idag är jag dock stel & det gör ont när jag rör fingrarna men det lär väl ge med sej om nån dag.
Efter en stund kvitterar vi till 1-1 men strax innan halvleksvila får dom in 1-2.
Sen i andra kvitterar vi till 2-2 & dom fortsätter att bomba med skott på mål, det va ingen bra match spelmässig men vi kämpade in i det sista.
Myssjö fick även ett mål bortdömt pga offside. (tack å lov)
Trots att jag inte va så jätte nöjd igår så känns det bättre idag då jag har analyserat min insatts lite & kommit fram till att jag gjorde en ganska bra match men måste göra vissa saker bättre.

Fick dom bra beröm från ledarna, så här hade dom skrivit på hemsidan:
"Veronica "Virre" Fors gör en riktigt bra match mellan stolparna och gör många bra räddningar."
Det stärker självförtroendet =)

Inga kommentarer: