2010/05/29

Lista

Ibland har man lite å göra då kan man roa sej med såna här listor ;-)

När fick du reda på att du var gravid? Hade haft en körning till Ström i början av september -06 & satt å funderade om det inte va dax för min mens & insåg efter att ha räknat 3 ggr att jag gått över en vecka. In på apoteket & köpte gravtest, tillbaka på jobbet smet jag in på toaletten & kissade på stickan som visade ett plus.
Blev det en chock? Kan man lungt säga
Hur gammal var du? 31
Hade du mycket halsbränna? Ja, levde på Novalucol, Novaluzid & Gaviscon på slutet
Spydde du mycket? inget, men mådde jätte illa första tiden
Var det någon favoriträtt som ändrades? Kunde för mitt liv inte äta pasta
Hade du mycket foglossning? Nej
Hade du sammandragningar? Ja
Ditt sf mått som störst? 36 i V39
Har du fått bristningar? Ja
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Pojke
Vad hoppades du på? Spelade ingen roll
Hade du mycket vätska i kroppen? MASSOR
Hur mycket gick du upp i vikt? 30 kg
Hur ser du på graviditeten idag? Ganska lättsam men ensam
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Vet inte, som den blev kanske
Gick du över tiden? Ja, 2 dagar
Födde du för tidigt? Nej
När började din förlossning? Starx efter halv 5 ringde jag & sa att vi va på väg
Hur lång tid tog det? Hon är född 10:25
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 2 cm
Vad tyckte du var jobbigast? Värkarna
Var du rädd för något? Inte vad jag kommer ihåg
Grät du? Japp
Skrek du? OJA!!!
Tog du nått smärtstillande? öhhh... smärtstillande?? Vet inte om kvaddlar räknas som smärtstillande för dom gjorde nått så djävulskt ont. Provade lustgasen men fick inte till tekninen så jag la ner d.
Blev du sydd? Ja
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? 4 lr 5 kanske
Hade du någon nära med dig? Ja. Lisa & Novas pappa
Hur stor var bebisen? 51 cm lång & vikten vet vi inte säkert för det måste ha varit nått fel på vågen. Enligt vågen vägde hon 2830 gram men dan efter vägde hon 3100...
Blev det en pojke eller flicka? Flicka
Vad fick den heta? Nova
Hur ser du på förlossningen idag? Om jag får fler barn hoppas jag på en lika lättsam
Var allting värt det? ABSOLUT!!!

Inga kommentarer: