2012/02/02

Varning!! Energikrävande inlägg.

Ekorrhjulet snurrar bara fortare & fortare samtidigt som det åker berg & dalbana.
Är fast i en ond cirkel av dåligt samvete & frustration. Känslan av att vara misslyckad & känslan av att inte räcka till.
Jag vill ha mer tid att umgås å göra saker med Nova, ge hundarna den tid & stimulans dom behöver, vill träna, spela fotboll & umgås med mina vänner.
Men jag skulle antingen behöva sluta jobba eller klona mej för att hinna allt jag vill göra.

Hade dock ett mycket givande samtal här om dan med en person som fick mej att börja fundera på vad som egentligen är viktigt.
Svaret var inte så svårt, Nova är viktigast sen kommer jag. Jag måste sänka kraven på mej själv & acceptera att jag kan inte hinna allt. Måste börja ta hand om mej själv oxå för mår inte jag bra så är inte jag nån bra mamma till Nova.
Jag mår bättre när jag får träna, får försöka hitta motivationen att träna hemma när Nova har lagt sej plus nått pass på friskis.
Det är nog bara å inse att fotbollskarriären är över :-( Det tar för mycket tid, tid som jag inte har i dagsläget.
Det kommer inte bli lätt men jag måste hitta mej själv, hitta lugnet, hitta tryggheten igen.
Jag är ju egentligen en ganska social & glad person men just nu är jag mest omotiverad till allt, vill bara vara ensam, stänga alla dörrar till omvärlden, ligga i soffan & stirra i taket.
Håller skenet upp så länge Nova är vaken men när hon har lagt sej försvinner all motivation.
Måste rycka upp mej, måste kämpa, måste börja leva igen, måste prioritera om & hitta livsglädjen!
Jag är skyldig mej själv & Nova det, vi är värda det!



5 kommentarer:

Only me sa...

Kram till dig!!
Det är tufft att hinna med allt. Som du skriver är ju det viktigaste att DU mår bra för att vara den bästa mamman ever till Nova. När du mår bra kommer energin och orken till allt annat du tycker om :)

Virre sa...

Kloka ord <3 Tack raring.

Carro sa...

Ni är värd det bästa! Och det bästa ni har är varandra. Det är strongt att komma till den insikten som du gjort. Ta hand om dig och Nova! Ge er båda en extra kram från mig varje morgon och kväll. Jag ska se när jag och Axel har möjlighet att komma till stan så kan vi hitta på nåt skoj.. Bad, bus och fika.
Vi ses till helgen. Då ska jag ta hand om er :-))
Håll huvudet högt ovanför ytan!
Kramkram!

Virre sa...

Tack Carro <3 Behöver lite av din energi. Längtar till på söndag när vi ses.
Kram <3

Magnus sa...

Ni är värda mer än allt!