2008/11/03

Värdelös

Gick å la mej 21:15 igår, tidigaste kvällen på evigheter men det va skönt, kände mej utvilad i morse.
Allt flöt på bra hela dan ända tills vi skulle äta middag då flippade Lillan ur, kastade mattallriken i golvet & bara skrek, inget va bra.
Förstår att hon blir jätte trött av att vara på dagis så långa dagar & dessutom håller hon på att få fler tänder men jag känner mej totalt värdelös som mamma när jag känner att orken tryter.
Jag älskar min dotter över allt annat i hela universum men just då önskade jag att jag hade någon som hade kunnat vara hemma med henne så jag kunde ta en riktigt lång promenad med Ragg & bara andas, bara få vara jag.

När hon hade ätit vällingen ikväll & vi hade bytt blöja å skulle ta på pyjamasen fick jag världens mysigaste kram, en riktig hålla om & krama länge kram.
Då kom tårarna, tårar för all den kärlek hon ger mej, tårar för all den kärlek jag har för henne, tårar av trötthet, tårar av dåligt samvete för att jag inte orkar med, tårar för att hon måste vara på dagis så långa dagar, tårar av saknad efter någon att dela allt med.....

Vi kommer fixa det här, jag & Lillan, jag vet att vi kommer fixa det här, även om det är tungt nu så blir det bättre.
Jag älskar dej hjärtat, i dag, i morgon & för alltid.

4 kommentarer:

Sara sa...

såklart att du kommer klara det :) å när man minst anar det så dyker den man vill dela vardagen med upp. Hade de inte varit sålångt mellan oss hade hon fått busa med mej när du tar en skön prommis :)

Malin ~ Lillpiga sa...

Du är INTE värdelös!! Du är en fantastisk och underbar mamma! Och en lika underbar vän. Jag förstår att det är jobbigt mellan varven och tungt att vara ensam ibland men jag VET att du fixar det. Dessutom är jag helt säker på att Han står bakom knuten i ditt liv.

Puss och kram på dog, älskade vän!

Anonym sa...

Men åh jag vet precis vad du menar och hur du känner. Det är så viktigt att man får den där stunden för sig själv, få andas, få fundera.. man älskar sina barn över allt annat på jorden och man får så dåligt samvete när man inte orkar med gnäll och skrik etc. Vi får ta oss en promenad ngn helg och umgås lite :-)

Virre sa...

Tack tjejer för er omtanke det värmer i hjärtat!! =)