2009/09/12

Dagens skörd

Uppstigning 04:15, trött som en gnu. Packade ner massäcken, kokade kaffe, rastade Ragg & for till skogs.
05:45 på plats i skogen, det är tyst & stilla
06:10 hundarna släpps
06:15 2 skall sen tyst
06:40 det börjar prassla, adrenalinet kommer smygandes. Bara hunden.
07:10 samma sak, prassel, adrenalin & en hund.
*suck*
Knäpp tyst på radion, ett skott, fortfarande tyst. Tänkte att det va nog grannlaget men det lät för nära. Hmmmm....
Sitter lite avsides så jag hör mest bara brus & skrap men uppfattar ändå att nån fått skjuta.
Tiden går ett skott till, brus på radion börjar tro att det fortfarande är fel på den men sen hörs det klart & tydligt att vi ska bryta jakten.
Jaha bara att packa ihop då, har inte sett eller hört något annat än min nya vän. Den väldigt enerverande Hacke! Dom är fridlysta va??
Fryser som en hund, känner inte fötterna när jag stapplar ut ur skogen. Börjar gå ner efter vägen, får skjuts ner till slakteriet.
Resultatet idag blev en riktigt fin 12 taggare & en kviga.
Nu ska jag in i duschen så jag får tillbaka värmen i kroppen sen blir det ett eller två glas vin & mat.
Känns som jag somnar tidigt ikväll =)

Inga kommentarer: