2009/08/04

Älskade Ragg

Va till veterinären med Ragg idag eftersom han inte är pigg.
Han blev ju bättre efter antibiotikakuren men i slutet av förra veckan verkade han sämre & i lördags hade han diarré & han har fortfarande blod i avföringen, samt att det ploppar upp sår här & var.
Blodprovet visade att värdet för blodplättar(?) va under 1 & ska ligga mellan 175 & 200.
Han fick en dunder kur med cortison som han ska äta i 7 dagar, ska in & ta ett nytt blodprov på fredag för att se om det är nån förändring.
Hjälper inte cortisonet så finns det inget att göra & DET alternativet vill jag inte tänka på..........

5 kommentarer:

Petra sa...

Önskar att jag kunde LOVA dig att det kommer att gå bra... Men tyvärr så finns det ju inga garantier i livet. =(
Oavsett hur det går så hoppas jag att du vet att det bara är att höra av sig om du behöver prata, vilken tid på dygnet det än är.
Jag finns här om du behöver mig. *kramar om*

misstess84 sa...

Ush va jobbigt.. Hoppas verkligen det går bra.. Lider med dig

inmylife sa...

Håller tummarna! HOPPAS verkligen han blir bra!

Malin ~ Lillpiga sa...

Jag hoppas, hoppas, hoppas att gull-Ragg ska bli bra igen! Stor kram till dig och Nova och ett stort, mumsigt ben till Ragg

Virre sa...

Tack snälla ni, det värmer att ni stöttar & håller tummarna för honom. KRAMAR