2009/07/01

Hej hopp

Flytten har gått fantastiskt bra, jag, mamma & pappa började bära grejer vid 8:30 sen strax före 9 kom Magnus & strax innan 10 kom Anna-Carin, Niklas & Urban. Vi kånkade & bar, soffan & schenken tog dom via balkongen, så himla festligt ut.
Halv 12 hade vi burit upp allting & tog paus & käkade lunch, sen började mamma & Anna-Carin städa, Pappa, Urban & Niklas satte upp lampor, älghorn & en grind till trappen, Magnus kopplade in TV:n & datorn. Jag va uppe i köket & plockade in i skåpen, sen gick jag ner & hjälpte till med städningen.
18:30 va det färdig städat där nere så då tog vi å käka middag sen vid 20:30 gick jag ner & drog av golven en sista gång.
Igår va det flyttbesiktning, hade bokat den till 15, 10:15 ringer han:
-Vi väntar på dej.
-Men jag hade ju bokat 15
-Jaha?? öh...jag har skrivit 10
-jag är där om 10 minuter.
Till saken hör att på torsdagen innan när han besiktade min nya lägenhet så fråga han om jag hade bokat besiktning.
Ja sa jag, klockan 15 på tisdag.
Ja men då ses vi då.
Ja ja hur som helst, han va klar när jag kom så jag behövde bara skriva på & lämna nycklarna. Skönt att det är klart nu.
Har tagit ett rum varje kväll & packat upp grejerna så nu har jag 2 mini kartonger med småplock kvar & det tar jag kanske i kväll men nu ska jag gå ut & sätta mej på balkongen & dricka en kopp kaffe i det fantastsikt underbara vädret.

1 kommentar:

Petra sa...

Härligt att det gick bra! Hade varit kul att se när de flyttade soffan å skänken, haha.
Hoppoas att du trivs fint i nya lyan, vi kommer snart å hälsar på . =)