2009/07/31

Seeeeeeg

Tror minsann att dagarna från stråket kommer ikapp mej nu. Är tok seg, ja ja nu kommer vissa påstå att det är åldern men det förnekar jag bestämt =)
Har varit en lugn dag idag, Peter kom hit & hälsade på en sväng på eftermiddagen sen for vi till Farmor & Farfar en sväng.

Nu kanske jag trampar någon på tårna men vissa hundägare förstår jag mej inte på.
Va ute på promenad på förmiddagen & möter en dam & hennes dotter (gissar jag) dom hade nått som såg ut som en stövarblandning.
En rejält stor tik som såg hur snäll ut som helst. 50 meter innan vi möts får dottern ta över kopplet som hon kortar in till minimal längd, sen stannar dom & säger hela tiden till hunden:
-stå still, tyst, dom får gå förbi, stå still, tyst, dom får gå förbi.
Tänkte när vi närmade oss att nu blir det spännande, trodde att det va en jätte ilsken hund eftersom dom gjorde så men hunden hade inte minsta lilla tendens till att morra eller anfalla. Hon stod jätte stilla & bara tittade nyfiket på Ragg.
Sänder man inte ut fel singnaler till hunden när man gör så????
Jag är inget proffs på hundar men jag tycker att det är ett konstigt beteende.
Om nån kan förklara detta beteende för mej så gör gärna d.....

Inga kommentarer: